Il·lusió i agraïment van ser els dos elements protagonistes del lliurament dels primers Premis Supercoop que vam organitzar divendres en el marc del cicle Univers Supercoop de desembre. La primera edició dels guardons ha reconegut la sòcia més gran, el soci més jove (Roger Llorente), els cinc socis i sòcies que més han comprat (Manuel Martínez, Jean Philippe Roy, Cristina Maria Tàpies i Xavier Bosch) i també els que han fet més hores de torn durant aquest 2024 (Pilar Guitart, Antoni Casserras, Noè Mas, Mia Inglada i Montserrat Fusté). Finalment, també s’ha tingut un reconeixement per a dues persones que s’impliquen de valent en el dia a dia del supermercat en l’àrea d’administració (Jaume Badia) i de preparació de subvencions (Anna Fàbrega). La sòcia més gran, Pilar Trasserra, va voler expressar el seu immens agraïment “per l’amabilitat, la humanitat i el tracte exquisit que té l’equip de botiga amb mi que sempre m’ajuda i està pendent de tot allò que necessito”.
En Carles Jodar va fer la presentació de l’acte de manera magistral i va destacar que “Supercoop Manresa és un projecte que poc a poc es consolida i que ha arribat a Manresa per transformar. Transformem moltes coses: la relació entre persones productores i persones consumidores, la mirada cap a un món sostenible, la potenciació de les relacions humanes en un món cada cop més digitalitzat, la promoció d’un consum responsable i conseqüent amb la crisi climàtica que estem vivint, la potenciació del comerç de proximitat i moltes coses més.. Fem tot això d’una manera senzilla: amb la nostra acció de compra, la que si o si hem de fer cada dia, o setmana, o cada més. Perquè omplir la nevera és una necessitat bàsica”.
Els premis es van completar amb un brindis en què vam celebrar les festes de Nadal amb el cava i els torrons que podeu comprar a Supercoop Manresa. Abans, vam poder escoltar una interessant xerrada de la cooperativa Llums a l’Ombra que van donar a conèixer els secrets de l’obsolescència programada, que afecta els aparells de consum. En Pau Lafoz i l’Aleix Badia van explicar com treballen les grans marques i fabricants per afavorir una espiral consumista del tot desmesurat i que continua essent desconegut.