Des de fa uns anys s’ha imposat una moda importada d’Estats Units de celebrar el Black Friday, un divendres on comerços i tots tipus de negocis ofereixen descomptes molt llaminers que criden al consumisme. Són descomptes que s’expliquen i es veuen com una oportunitat única per aconseguir productes o serveis per sota de cost, afavorint un consumisme desenfrenat. Podem dir, amb orgull, que són descomptes que a Supercoop no trobareu.
I per què no a Supercoop?
La política de preus de Supercoop no permet generar descomptes per molts motius.
1- El preu el marquen les persones productores. Les que fan la feina. Les que saben el cost real de cadascun dels productes que hi ha exposats al nostre supermercat. El preu de cost és el preu just per a la persona productora, que òbviament, s’adapta als preus que marca el mercat i no acostuma a anar molt per sota ni molt per sobre.
2- Els marges que aplica Supercoop a cada producte, un cop pagat el preu just a la persona productora, són els marges necessaris per poder mantenir l’estructura del nostre supermercat i garantir-ne el funcionament. Ni més, ni menys. Són marges que totes les persones de Supercoop podem saber. Si bé és cert que inicialment manteníem un marge lineal a cada producte hem anat veient amb el temps que mantenir un marge lineal no era del tot recomanable i mantenim un marge diferent en funció del producte, però sempre amb criteri de sostenibilitat.
3- Els nostres descomptes van associats a evitar el malbaratament alimentari. Com sabeu quan hi ha productes que estan a punt de caducar o que ja estan en el seu últim moment d’exposició oferim descomptes que l’únic objectiu que persegueixen és no malbaratar l’aliment, encara que vagi en contra del marge ajustat.
4- Si sou usuaris o usuàries habituals de Supercoop podreu comprovar que amb aquest sistema de preus que hem generat, la cistella de la compra no genera més cost, ni menys, que en un altre supermercat.
5- I no cal oblidar que pagueu el preu que pagueu per qualsevol producte del nostre Supercoop ho feu sabent que és el preu més just possible per a la persona productora, per a la persona consumidora i per a la possible persona o empresa intermediària amb les que també treballem i que en alguns casos són del tot imprescindibles per mantenir vives les estanteries del nostre supermercat.
I és que a Supercoop cada divendres de l’any és un dia més: clar i transparent.
Suma’t al nostre projecte!